ПЛАН
заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу
(цькуванню) в КЗ «ПЛ «Мобіль» у 2022/2023 навчальному році
№ | План заходів | Термін | Відповідальні | |
1 | Семінар для класних керівників «Що таке булінг та мобінг? Як з ними боротися?» - Роз’яснення основних причин, ознак булінгу, мобінгу в освітньому середовищі та оволодіння практичними методами оперативного реагування, запобігання таким ситуаціям. - Вивчення, опрацювання технологій, правил, процедури, прийоми і форми роботи щодо зупинення булінгу (майстер-класи, тренінги, заняття з елементами інтерактивних технологій) | Січень. | Нейман С.С. | |
2 | Спостереження за станом мікроклімату в класних колективах (5-9 класи), визначення індексу згуртованості та наявності соціально відторгнених школярів: - Анкетування, опитування. - Дослідження. - Опосередковане збирання інформації - Причини виникнення булінгу - Учасники булінгу: булер, жертва, спостерігач. | Постійно | Нейман С.С. Педагог-організатор Класні керівники 5-9 класів. | |
3 | Проведення циклу психологічних практикумів з формування позитивних взаємин та формування уміння відстоювати свою честь і гідність за допомогою соціально прийнятної поведінки. Шляхи подолання булінгу: - створення калейдоскопу форм і видів роботи з учнями щодо протидії булінгу; - калейдоскоп форм і методів роботи з батьками учнів; - вироблення пам’яток, порад, узагальнених правил; - поводження з булерами, жертвами, спостерігачами. | Постійно | Класні керівники 1-4 класів | |
4 | Батьківські збори щодо попередження домашнього насильства: -Типи булінгу та його форми; - Інформація, відеоінформація; -Наслідки булінгу у дитячому середовищі; - Шляхи подолання булінгу; - Відео перегляд «Як запобігти булінгу?» обговорення. | Лютий -Березень | Директор ліцею Волобуєва Г.М, Нейман С.С. Оксенюк Т.В. класні керівники | |
5 | Виховні години: - «Стоп булінг» з використанням вправ; - Відеоролик «Скажи «Ні!» насильству в сім’ї»; - Презентація «Насильство»: - Використання ситуативних завдань; - Використання притч «Все залишає свій слід», «Про жорстокість»; - Використання вправ «Зашифровані слова», «Асоціативний ряд», «Рекомендації»; - Використання прийомів «Мозковий штурм», «Діалоги», «Сенкап». | За планами класних керівників | Педагог– організатор, класні керівники | |
6 | Години спілкування. - «Агресія і чинники, що їх супроводжують.» Використання вправ; - «Мій образ», «Зашифровані слова», «Розкажи мені про мене»; - Відеоролики «Насильство», «Бажаю всім добра і миру»; - Виготовлення таблиць-схем «Пам’ятки дітям.»; - Заняття з елементами тренінгу «Протидія булінгу»: - Казка про скріпку; - Вправи «Так» «Ні»; - Перегляд відео. Притча «Скільки важить сніжинка» | За планами класних керівників | Педагог-організатор та класні керівники | |
7 | Загальношкільна гра- квест «Ти - особливий»: - Станція – життя без насилля; - Ситуативна; - Життєва; -Повчальна; -Психологічна; - Прогнозуюча; - Толерантна. Гра «Булі», «Жертви». | Березень | Оксенюк Т.В. | |
8 | Методична «скарбничка» щодо попередження булінгу в школі та формування позитивних взаємин між учасниками освітнього процесу. | Березень | Педагог-організатор та класні керівники | |
9 | Перегляд циклу мультфільмів «НІ» булінгу!» | Лютий-березень | Класні керівники | |
10 | Тиждень позитиву. «Різнокольоровий тиждень» Для створення позитивної атмосфери у класі та школі, формування навичок взаємодії | Квітень | Класні керівники, педагог–організатор, учнівське самоврядування | |
11 | «Скринька довіри». | Квітень | Педагог–організатор, учнівське самоврядування | |
12 | Групові бесіди - «Дружба в підлітковому колективі. Подолання булінгу». – «Кримінальна відповідальність неповнолітніх». Заняття з елементами тренінгу «Стоп булінг». - Заняття з елементами тренгу «Я не дозволю себе ображати». - Заняття з елементами тренінгу «Протидія боулінгу в дитячому колективі». - Заняття з елементами тренінгу «Подолаємо конфлікт разом». Заняття з елементами тренінгу для педагогів «Відновлювальна комунікація». - Тренінгові заняття «Зняття агресивності та інших негативних проявів» | Квітень | Класні керівники | |
13 | Виставка дитячих робіт «Пасхальний вернісаж» | Квітень | Педагог–організатор, школа самоврядування | |
14 | Загальношкільне свято «Школа має талант» під гаслом «Для творчості немає перешкод». | Травень | Класні керівники, педагог –організатор, учнівське самоврядування | |
15 | Загальношкільний «День здоров’я» із залученням батьків. | Травень | Педагог –організатор, учнівське самоврядування, класні керівники та вчителі фізичної культури | |
Діагностичний етап | ||||
17 | Діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах: – спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти; – опитування (анкетування) учасників освітнього процесу; – психологічні діагностики мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційних станів учнів; – соціальне дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективах; – визначення рівня тривоги та депресії учнів | Упродовж року | Нейман С.С., класні керівники | |
Інформаційно-профілактичні заходи | ||||
18 | Засідання методичного об’єднання класних керівників на тему «Протидія булінгу в учнівському колективі» | Вересень | Нейман С.С., класні керівники | |
19 | Складання порад «Як допомогти дітям упоратися з булінгом» | Жовтень | Педагог - організатор | |
20 | Контроль стану попередження випадків булінгу | Листопад | Волобуєва Г.М. Нейман С.С | |
21 | Круглий стіл для педагогічного колективу «Безпечна школа. Маски булінгу» | Грудень | Педагогічний колектив | |
22 | Вивчення законодавчих документів, практик протидії цькуванню | Протягом року | Педагогічний колектив | |
Формування навичок дружніх стосунків здобувачів освіти | ||||
23 | Проведення ранкових зустрічей з метою формування навичок дружніх стосунків | Упродовж року | Класні керівники 1-4 класів | |
24 | Створення морально безпечного освітнього простору, формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії в ході годин спілкування, тренінгових занять | Упродовж року | Класні керівники 1-9 класів | |
25 | Засідання школи лідерів «Як довіряти й бути вдячним» | Січень | Педагог - організатор | |
26 | Проведення заходів в рамках Всеукраїнського тижня права «Стоп булінгу» | Грудень | Класні керівники, педагог - організатор | |
27 | Диспути, години спілкування, ситуативні ігри тощо: «А чи готовий ти сьогодні робити зміни навколо себе», «Де брати любов до тих, хто тебе принижує або ігнорує?», «Живе опитування по булінгу», «З чого почати боротьбу з булінгом у школах», «Стережіться, бо що посієш те й пожнеш. Про стосунки», «Безпечна школа - Нік Вуйчич (ВІДЕО)». | Протягом року | Класні керівники, педагог - організатор | |
Робота з батьками | ||||
28 | Обговорення питання протидії булінгу на загальношкільній батьківській конференції | Вересень | Волобуєва Г.М. Нейман С.С | |
29 | Тематичні батьківські збори «Протидія цькуванню в учнівському колективі», «Здорова родина – здорова дитина», «Виховання дітей у сім’ї без фізичного покарання: данина моді чи наріжний камінь родинної педагогіки» | Протягом року | Нейман С.С., класні керівники | |
30 | Анкетування «Насильство щодо дітей: погляд батьків» | Січень | Сіренко О.О. |