ПЛАН

заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу

(цькуванню) в КЗ «ПЛ «Мобіль» у 2022/2023 навчальному році

План заходів Термін Відповідальні
1 Семінар для класних керівників «Що таке булінг та мобінг? Як з ними боротися?» - Роз’яснення основних причин, ознак булінгу, мобінгу в освітньому середовищі та оволодіння практичними методами оперативного реагування, запобігання таким ситуаціям. - Вивчення, опрацювання технологій, правил, процедури, прийоми і форми роботи щодо зупинення булінгу (майстер-класи, тренінги, заняття з елементами інтерактивних технологій) Січень. Нейман С.С.
2 Спостереження за станом мікроклімату в класних колективах (5-9 класи), визначення індексу згуртованості та наявності соціально відторгнених школярів: - Анкетування, опитування. - Дослідження. - Опосередковане збирання інформації - Причини виникнення булінгу - Учасники булінгу: булер, жертва, спостерігач. Постійно Нейман С.С. Педагог-організатор Класні керівники 5-9 класів.
3 Проведення циклу психологічних практикумів з формування позитивних взаємин та формування уміння відстоювати свою честь і гідність за допомогою соціально прийнятної поведінки. Шляхи подолання булінгу: - створення калейдоскопу форм і видів роботи з учнями щодо протидії булінгу; - калейдоскоп форм і методів роботи з батьками учнів; - вироблення пам’яток, порад, узагальнених правил; - поводження з булерами, жертвами, спостерігачами. Постійно Класні керівники 1-4 класів
4 Батьківські збори щодо попередження домашнього насильства: -Типи булінгу та його форми; - Інформація, відеоінформація; -Наслідки булінгу у дитячому середовищі; - Шляхи подолання булінгу; - Відео перегляд «Як запобігти булінгу?» обговорення. Лютий -Березень Директор ліцею Волобуєва Г.М, Нейман С.С. Оксенюк Т.В. класні керівники
5 Виховні години: - «Стоп булінг» з використанням вправ; - Відеоролик «Скажи «Ні!» насильству в сім’ї»; - Презентація «Насильство»: - Використання ситуативних завдань; - Використання притч «Все залишає свій слід», «Про жорстокість»; - Використання вправ «Зашифровані слова», «Асоціативний ряд», «Рекомендації»; - Використання прийомів «Мозковий штурм», «Діалоги», «Сенкап». За планами класних керівників Педагог– організатор, класні керівники
6 Години спілкування. - «Агресія і чинники, що їх супроводжують.» Використання вправ; - «Мій образ», «Зашифровані слова», «Розкажи мені про мене»; - Відеоролики «Насильство», «Бажаю всім добра і миру»; - Виготовлення таблиць-схем «Пам’ятки дітям.»; - Заняття з елементами тренінгу «Протидія булінгу»: - Казка про скріпку; - Вправи «Так» «Ні»; - Перегляд відео. Притча «Скільки важить сніжинка» За планами класних керівників Педагог-організатор та класні керівники
7 Загальношкільна гра- квест «Ти - особливий»: - Станція – життя без насилля; - Ситуативна; - Життєва; -Повчальна; -Психологічна; - Прогнозуюча; - Толерантна. Гра «Булі», «Жертви». Березень Оксенюк Т.В.
8 Методична «скарбничка» щодо попередження булінгу в школі та формування позитивних взаємин між учасниками освітнього процесу. Березень Педагог-організатор та класні керівники
9 Перегляд циклу мультфільмів «НІ» булінгу!» Лютий-березень Класні керівники
10 Тиждень позитиву. «Різнокольоровий тиждень» Для створення позитивної атмосфери у класі та школі, формування навичок взаємодії Квітень Класні керівники, педагог–організатор, учнівське самоврядування
11 «Скринька довіри». Квітень Педагог–організатор, учнівське самоврядування
12 Групові бесіди - «Дружба в підлітковому колективі. Подолання булінгу». – «Кримінальна відповідальність неповнолітніх». Заняття з елементами тренінгу «Стоп булінг». - Заняття з елементами тренгу «Я не дозволю себе ображати». - Заняття з елементами тренінгу «Протидія боулінгу в дитячому колективі». - Заняття з елементами тренінгу «Подолаємо конфлікт разом». Заняття з елементами тренінгу для педагогів «Відновлювальна комунікація». - Тренінгові заняття «Зняття агресивності та інших негативних проявів» Квітень Класні керівники
13 Виставка дитячих робіт «Пасхальний вернісаж» Квітень Педагог–організатор, школа самоврядування
14 Загальношкільне свято «Школа має талант» під гаслом «Для творчості немає перешкод». Травень Класні керівники, педагог –організатор, учнівське самоврядування
15 Загальношкільний «День здоров’я» із залученням батьків. Травень Педагог –організатор, учнівське самоврядування, класні керівники та вчителі фізичної культури
Діагностичний етап
17 Діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах: – спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти; – опитування (анкетування) учасників освітнього процесу; – психологічні діагностики мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційних станів учнів; – соціальне дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективах; – визначення рівня тривоги та депресії учнів Упродовж року Нейман С.С., класні керівники
Інформаційно-профілактичні заходи
18 Засідання методичного об’єднання класних керівників на тему «Протидія булінгу в учнівському колективі» Вересень Нейман С.С., класні керівники
19 Складання порад «Як допомогти дітям упоратися з булінгом» Жовтень Педагог - організатор
20 Контроль стану попередження випадків булінгу Листопад Волобуєва Г.М. Нейман С.С
21 Круглий стіл для педагогічного колективу «Безпечна школа. Маски булінгу» Грудень Педагогічний колектив
22 Вивчення законодавчих документів, практик протидії цькуванню Протягом року Педагогічний колектив
Формування навичок дружніх стосунків здобувачів освіти
23 Проведення ранкових зустрічей з метою формування навичок дружніх стосунків Упродовж року Класні керівники 1-4 класів
24 Створення морально безпечного освітнього простору, формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії в ході годин спілкування, тренінгових занять Упродовж року Класні керівники 1-9 класів
25 Засідання школи лідерів «Як довіряти й бути вдячним» Січень Педагог - організатор
26 Проведення заходів в рамках Всеукраїнського тижня права «Стоп булінгу» Грудень Класні керівники, педагог - організатор
27 Диспути, години спілкування, ситуативні ігри тощо: «А чи готовий ти сьогодні робити зміни навколо себе», «Де брати любов до тих, хто тебе принижує або ігнорує?», «Живе опитування по булінгу», «З чого почати боротьбу з булінгом у школах», «Стережіться, бо що посієш те й пожнеш. Про стосунки», «Безпечна школа - Нік Вуйчич (ВІДЕО)». Протягом року Класні керівники, педагог - організатор
Робота з батьками
28 Обговорення питання протидії булінгу на загальношкільній батьківській конференції Вересень Волобуєва Г.М. Нейман С.С
29 Тематичні батьківські збори «Протидія цькуванню в учнівському колективі», «Здорова родина – здорова дитина», «Виховання дітей у сім’ї без фізичного покарання: данина моді чи наріжний камінь родинної педагогіки» Протягом року Нейман С.С., класні керівники
30 Анкетування «Насильство щодо дітей: погляд батьків» Січень Сіренко О.О.

Кiлькiсть переглядiв: 588